Klánpakli építése haladóknak
Jön végre ismét egy igazi versenypakli. Alapvetően a tűzerőre épül, melyet közepes sebességű kisebb méretű 'mechek biztosítanak. Hogy halálukban még egy nagyot mindenképpen üssenek, többségük alpha strike opcióval rendelkezik. Nincsen benne konkrét klánhoz tartozó lap, a box powerek függvényében lehet hozzá klánt választani. Lehet gépet gyorsítani egy küldetés során, vagy hármat javítani minden egységünkön, esetleg 'mechet kikeresni a pakliból. Igaz ez utóbbi a supportok restockolása miatt nem túl előnyös.
Resource (23)
- Assembly (9)
- Munitions (9)
- Politics (3)
- War Funds (1)
- Black Market Connection (1)
'Mech (33)
- Man 'O War Prime (3)
- Dasher Prime (6)
- Puma B (5)
- Puma D (5)
- Uller Prime (2)
- Uller B (6)
- Urbanmech (6)
Command (4)
- Trial Of Grievance (1)
- Secured Drop Site (3)
Pakliszervezés: kettő plusz egy asset van benne. Az A és M a gyártást segíti, míg a P a command lap lehozatalához kell. Bőséges a supportok száma, mert egy hordapakli nem jöhet le lassan a supporthiány miatt és bizonyos szintű építkezésre szükség van az elején. Egy lent levő support esetén jöhet még egy és egy Dasher, vagy egy Uller. Két játékba hozott supportnál lejöhet két Urbanmech, vagy egy support és egy Puma D. Három supportnál lejöhet egy Urbanmech és egy Dasher/Uller, vagy egy support és egy Puma B. Négy support már nagyon komoly gyártást tesz lehetővé. Lejöhet két Dasher/Uller, vagy egy Urbanmech és egy Puma D, vagy egy support és egy Man 'O War. Öt support esetén játékba hozható egy Dasher/Uller és egy Puma D, vagy egy Urbanmech és egy Puma B, vagy úgy mint négy supportnál és ekkor egy resource javításra használható.
A Secured Drop Site nagyjából minden második körben ad egy bónusz laphúzást és telepítést, mivel a pakli több, mint fele 'mechekből áll. Amikor pedig nem 'mechet húzunk vele és restockolni kell, az meg javítja az esélyét, hogy később 'mech jön a kézbe. Akkor kell játékba hozni, mikor kezdünk kifogyni az egységekből.
Ez egy támadó pakli, a leginkább rá jellemző közepes sebességű gépek első célja az ellenfél hasonló sebességű egységeinek legyőzése, miközben a Dasherek segítenek a gyors egységek ellen, vagy megtámogatják a támadásokat. Az Urbanmechek jók a lassú gépek elleni védekezésnél, vagy az ellenfél defenzívába kényszerítésére. A Man 'O Warok a stabilitást biztosítják. Az egységek mind csatában, mind command lapok és pakli ellen is hatásosak. Emiatt két körnél tovább nem odázhatja el ellenfelünk a csaták felvállalását, mert az egységeink alapsebzése is jelentős összegű. A csatákban pedig fel lehet használni az alpha strike opciókat, mellyel 24 egység rendelkezik. A pakli célja az ellenfél védekezésre kényszerítése és bedarálása.
Az első hazai öt körös versenyt egyből pontveszteség nélkül hozta, azaz mind a tíz meccset megnyerte. Ebből három volt nehéz. Az első nagyobb ellenállású egy kurita Owens-Avatar-Spector-Lightning pakli volt kiegészítve a Hidden Reserves-'Mech Hangar kombóval. A játék elején az Owensek pusztították a közepes gépeimet, míg a Dashereket be kellett áldoznom a Lightningek semlegesítéséhez. A csatákban az Owensek olyan sok sebzést kaptak, hogy harcképtelenné váltak, vagyis csak beáldozni lehetett már őket. Eközben a kézbe a pakliból alig jött fel 'mech, kénytelen le kellett tenni a Secured Drop Site-ot. Hatalmas szerencsére az ellenfél nem tudta, mennyi egység van a a paklimban, azaz mennyire hasznos ez a lap számomra, így bár lehetősége lett volna rá, nem ütötte le. Abban a pillanatban a 'mechek aránya 70% feletti volt a pakliban, de még így is döbbenetes volt, amint a következő hét körben hétszer 'mechet húztam vele. Az első két körben még letettem két support lapot, így már hét volt játékban, ami lehetővé tette, hogy körönként három egységet hozzak játékba, azaz hét kör alatt 19-et. Ez el is döntötte a meccset.
A következő nehéz csata elején Wolf Box power segítségével begyorsított Man 'O Warok vadásztak az Ullerekre, melyek a sors szeszélye folytán a játék elején jöttek fel. A Man 'O War hordát, mert 12 ilyen egység volt az ellenfél paklijában, egy saját Man 'O War és az Urbanmechek fékezték meg. Hiába tett le területkártyát a paklija elé, az Urbanmechek hármasával elkezdték a supportjait támadni és mivel az egységei begyorsításához már hármat kidobott ezek közül a kezéből, ezért a második support kilövése után bele kellett állnia a csatákba, amiben egységei felmorzsolódtak.
Végül sikerült a hetedik meccsen egy alap hibát elkövetni, az első fejlesztést Venommal leszedték, emiatt egy lapos hátrányba kerültem, amit csak az ötödik körre sikerült kiegyenlítenem, némi izgalmak után.
Utólag derült ki, akár mindhárom meccset bebukhattam volna, mert a kiegyenlített mezőny miatt a második helyezett 12 pontot szerzett csupán. Szerencsés volt, mert nem kellett ellenem játszania. :) Leginkább utolsó ellenfelemet sajnáltam, aki a második helyet bukta el miattam. Teljesen kiborult, mikor kiderült ellenem kell játszania. :D