Tíz legjobb dolog a Battletech kártyajátékban
Megpróbáltam összegyűjteni azokat a jellegzetes dolgokat, amitől a Battletech más, mint a többi un. Magic klón játék.
+2 Command lapok
Melyik Battletech kártyajátékos ne emlékezne a zsodospaklikra, vagy a ComStar akadémiájára épülő paklikra, esetleg a Liao fondorlatos visszahúzós stratégiájára? Ezeket mind a Command lapok tették lehetővé.
+1. Gárdolás
A gépek közötti sebességkülönbségből adódik, hogy egy objektumot érdemes lehet egy lassabb géppel őriztetni, a gyors gépek támadásával szemben. Szerencsére ezt a lehetőséget a szabályok alapból nyújtották. Amit én bántam kissé, hogy 'mechek egymást nem tudták gárdolni. :D
10. Két lap húzása körönként
A két lap húzásával sokkal pörgősebbé válik a játék, gyorsabban kiépülnek a gyárak, drágább egységeket is játékba tudunk hozni. Versenygyőztes paklikban is többször voltak 7-es értékű, vagy nagyobb 'mechek. Nem mellesleg, a mannahalál is ritkábbá vált.
9. Missile
A rakétás pakli külön fogalom a Battletech kártyajáték világában. Rövid távon ugyan a szerencsétől függ, de huzamosabb kockadobálás után a véletlenszerűség kiegyenlítődik. Van nagygépes paklikivégző és klános kisgépes hordázó változata is. Nagy előnye, hogy a rakéta találatokat blokkolással sem tudják megakadályozni.
8. Alpha Strike
A muníció elhasználását jelképezi. Az overheat mellett a másik jellemző Battletech dolog. Eleinte idegenkedtem tőle, de aztán annyira sikerült megbarátkoznom vele, hogy minden csatapaklim az alpha strike opcióval rendelkező egységekre épült.
7. Overheat
Talán a legjellemzőbb dolog a Battletech kártyajátékra, a saját gépezeteink túlhevítéséből származó nagyobb tűzerő használatának a lehetősége. Rengeteg alkalommal kellett többféle kimenetelt számolgatni miatta a csatákban.
6. Initiative
A kezdeményezés megszerzése kulcsfontosságú volt a csaták esetében. Aki megszerezte, az ellenfélnél jobban tudta beosztani az overheat és alpha strike tűzerejét, de a mission lapok kijátszásánál sem volt mellékes szempont.
5. Mission lapok
Bár a lapoknak csupán tizede volt mission, mégis használatuk a játék egyik alapvető fűszerezését adta. A különböző védő, sebző, visszafordító küldetéslapok meglepetésszerűen avatkoztak bele a csata végkimenetelébe és akár a mérkőzést is eldönthették.
4. Páncélzat
Voltaképpen az egységek öngyógyuló képessége. A drágább, nagyobb egységek általában nagyobb páncélzattal rendelkeztek, emiatt egy az egyben a kisebb gépek csak megkarcolták őket. A nagyobb páncélzatú gépek egy támadásból való kilövése emiatt létfontosságú vált.
3. Minden célpont
A paklin kívül támadhatóak az ellenfél parancsnoki lapjai, gyárai, de sebességfölény esetén még a 'mechjei is. Rengeteg kombinációs lehetőség tárul fel, meg persze a pakli alapkoncepciója is épülhet erre.
2. Többszörös támadási hullámok
Egyénileg, vagy csapatban, egyszerre, vagy külön-külön is lehet támadni a Battletech kártyajátékban. Ennek köszönhetően sokkal több a lehetőség tárul fel és megnyitotta az utat, a 'visszafordító' lapok használatához.
1. Sebességek
A három különböző sebesség alapvetően meghatározza a Battletech paklik stratégiáját. Lehet győzni a gyors sebesség biztosította taktikai fölénnyel, vagy óvatosabb megközelítés esetén a közepes sebességgel az ellenséges közepes és a lassú gépeket leuraljuk a gyorsakat meg védekezésre kényszerítjük, esetleg a lassú, de erős 'mechjeinkkel zúzhatunk szét mindent.
Azt remélem, hogy ezzel a listával bebizonyítom, hogy a Battletech TCG nem egyszerűen egy újabb MtG klón, hanem egy evolúciós ugrás. Más megközelítéssel, a Magic hibái lettek kijavítva benne. Igaz, emiatt pár újabb hiba keletkezett, de ennek ellenére a játékélmény egészen más szintre emelkedett. A játék összetettsége, a stratégiák és kombinációk exponenciális növekedése egy más minőséget eredményezett.