Rasalhague deck
Sokan arra gondolnak, hogy ütős Rasalhague paklit összerakni lehetetlen. Nos egy barátomnak sikerült olyan egyedi koncepciót megalkotnia, aminek hatásosságát a gyakorlat is megmutatta. Én két versenyt is láttam megnyerni vele és mindkétszer áldozata voltam a győzelme felé vezető úton.
Unit
- Spider Revised 3 db
- Galleon 3 db
- Centurion CN9-A 3 db
- Cyclops CP 10-Z 3 db
- Atlas 4 db
- Awesome 4 db
- Cerberus 2 db
Command
- Airstrikes Close To Home 1 db
- Tyra Miraborg 1 db
- Corridor Of Fire 1 db
- Rocky Gorge 1 db
- Hidden Reserves 2 db
Resource
- Logistics 8 db
- Munitions 8 db
- Politics 4 db
- Strip Mining Operation 2 db
- Improved Construction Facilities
- Advanced Manufacturing Techniques
- Staging Ground
A 25 resource lap mutatja, hogy nem egy letámadós hordáról van szó. A 22 'mech kevésnek látszik, de a 4-4 Atlas és Awesome magas struktúrájának és nagy páncélzatának köszönhetően sokáig kihúzhatja. Az öt telepítést adó egység az erőforrások mielőbbi letevését segítik, míg az olcsó Centurion és Cyclops csatagépek a a nagyobb társaik támadását segítik, vagy a supportokat védelmezik. A húzólapok a telepítést adó lapokat pótolják a kézbe.
A command lapok részben bombázást készítenek elő, vagy a védekezést segítik. A többféle resources lap mind a termelés felpörgetését, azaz a minnél több telepítési pont megszerzését támogatják.
A paklival való játék bár az egyszerű folyamatos támadásra épül, azonban komoly figyelmet követel a taktikai helyzeteknél, mivel nem túl rugalmas. A játék elején a telepítést adó egységeket és a kisebb 'mecheket építjük fel, majd elegendő resources lap játékbahozatala után jöhetnek a nagyágyúk. Ekkortól lehetőség szerint folyamatosan kell támadni, az sem probléma, ha a védekező gépek csak megsérülnek. A lényeg, hogy a nehéz egységeink mindig sebezzenek át paklira. Onnantól indul be igazán a móka, mikor már két böszme csatagépünk van játékban. Duplán sebzünk át és persze nem valószínű, hogy mindkettőt ki tudja lőni az elenfelünk, tehát ha közben elkészült egy újabb nagy egységünk, akkor a következő körben is legalább két szörnyeteggel támdhatunk.
Az ellenfél védekezésre kényszerítése és az átsebzések már önmagukban meghozhatják győzelmet, de biztos, ami biztos alapon ott lapul még a pakliban egy bombázás és egy Tyra Miraborg is, melyek jól jönnek egy végső csapáshoz.
A pakli gyengéje az erősségéből adódik, nevezetesen a kevés gyors gép egy speciális support-evő paklit aligha tud a szükségesnek megfelelően lelassítani, márpedig a gyártás nélkül a győzelmi esélyek a nullával egyenlőek. A jó hír, hogy a csatapaklikat is meg tudjuk állítani, még ha azok hordáznának is. A titok a hatalmas struktúraszám, mely az egységeinket jellemzik. Kevesebbet kell fizetni érte, mint a támadási pontokért, így lehetséges sumo birkózó modjára a tömeggel győzni.