Clans vs. Inner Sphere
Dasher vs. Venom
Ezt a meccset a Dashernek adom, mert az egyszerű lehozatalt segítő asset és a hármas alap tűzerő simán erősebb, mint a nagyobb test és a jump meg az overheat, hiába marad életben egy Koshi ellen a Venom, ha nem tudja elpusztítani azt, bár legalább van esélye dönteni róla.
Mongoose vs Koshi Prime
A gyors egységek között talán ez az egyetlen szférás győzelem, ami még fölényes is. A jump opciót bármilyen 'mechen bármikor elcserélném egy bónusz páncélra.
Trebuchet vs. Puma
Megint egy bizonyíték, hogy a jump semmit nem ér egy rakétához képest, főleg, ha azt a rakétát NARC támogatja. A Trebuchet nem ér többet háromnál.
Awesome Revised vs. Gladiator
Hiába tervezték újra az Awesomot, ha még egy alapkiadású egység is simán lenyomja. A Gladiator nagyobb alapsebzését és rakétáját csak overheatelve tudja a kompenzálni az Awesome, de még ott van a félelmetes AC/20 is a klános gépen. Jó, a szférás csoda hármat át tud sebezni, ami a házának a specialitása.
Champion vs. Puma B
Egyéniben egál a meccs, csapatban dettó. Mégis a Puma a győztes számomra a nagyobb alapsebzés miatt
Anvil Revised vs. Man 'O War
Bár nem szokták emlegetni, az új Anvil egy borzalmasan erős gép. Ha nem számolom bele az ECM-et az árba, akkor is van neki egy jump opciója egy struktúráért cserébe, a Man 'O Warhoz képest. Persze az ECM ára egy resource pont, amivel meg a négybe kerülő gépek között számítana nagyon jónak.
Wolfhound vs. Uller
Egyénileg az Uller a nyerő, méretéhez képest hatalmas páncélzata miatt. Csapatban hasonló lenne az eredmény, de ha a Wolfhoundnál a taktikai előny, akkor a csata a javára dől el. Amúgy az Uller inkább támogató feladatkörben zseniális, míg a Wolfhound egy harcos hordába tud jól beilleszkedni.
Centurion vs Uller
Ide inkább a Centurion CN9_D kellett volna, de az annyira tápos, hogy nem lenne korrekt a harc. Egyéniben így is egálban vannak, míg csapatban kezdeményezéstől és alpha strike felhasználástől függően változó az eredmény, de összességében a Centurion sokkal jobb.
Snake vs Uller Prime
Egyéniben egál, csapatban viszont jobb a Snake. Persze ez csak a csatára igaz, mert az Uller négyes alapsebzése szenzációs a sebességéhez és a költségéhez mérten. Amúgy a lebecsült Quickdraw is jobb nála egyéniben és egál a meccs csapatban.
Champion vs. Battle Cobra
Ez egy érdekes párosítás, mert mindkét masina az utolsó kiadásból való. Meglepő módon az egyéni harcból a Champion jön ki jobban. Köszönheti ezt a szuper overheatjének, amit a jobb, ha használ. Viszont csapatban ésszerűen játszva a Battle Cobra overheatjével, kihasználva annak nagyobb alapsebzését egyértelműen fölénybe kerülne. A csatákban még jól jöhet az átsebzése, bár ilyen kicsiny egységeknél ez kérdőjeles, valamint paklira beütésnél is nagyobbat lehet vele sebezni. Összességében a Battle Cobra több célra is használható
Exterminator vs. Black Hawk
Szinte ugyanazt tudják, már azért is, mert a javítás során a Black Hawk megkapta a jumpot is, így csak az átsebzés és az anti-missile különbözik, amiben jobb az átsebzés, de a tactics bünti lerontja.
Cerberus vs. Nyght Gyr C
Alapvetően a nagyobb páncélzat áll szemben a nagyobb struktúrával, amiből egyénileg egálra, csapatban viszont a Night Gyr jön ki jobbra. Igaz a büntetése is jóval több.
Spartan vs. Ryoken Prime
A két alapsebzés behozhatatlan előnynek látszik, a nagyobb test és páncél és a korrekt overheat ellenére is. Kis szerencsével csapatban egál a meccs, míg egyénileg győzedelmeskedik a nagy alapsebzés, igaz nem sokkal.
Striker vs. Nyght Gyr B
Minimális különbségek. Leginkább a Night Gyr büntetése miatt kapta meg a dupla átsebzést és a jumpot. Egyénileg egyértelműen a Striker a jobb, míg csapatban csak hajszálnyival jobb.
Pilager vs. Gladiator D
A szokásos harc a nagyobb védelem a nagyobb tűzerő ellen és egyénileg a jobb védelem győzedelmeskedik, míg csapatban pont ugyanannyira jobb csak a szférás gyártmány. Kérdéses, hogy az átsebzések megérik-e a komoly asseteket?
Thunder Hawk vs. Gladiator A
Azonos költség és tűzerő mellett, a Thunder Hawk eggyel nagyobb páncélzata a struktúrája, valamint hármas átsebzése áll szemben a Gladiator A jump opciójával és nagyobb overheatjével. Szerintem okosan játszva a Gladiator egyenrangú ellenfél mind csapatban, mind egyénileg használva, de az is igaz, hogy a szférás géppel jóval egyszerűbben lehet játszani és egyénileg valamivel erősebb is.
Prometheus vs. Widowmaker
A játék két legnagyobb masinája. Természetesen Daishi mindkettő. A fegyverzetükben annyi a különbség, hogy a Widowmakeren a három nehézlézer helyett kettő PPC kapott helyet. Ennek fényében érdekesek a kártyákon levő különbségek, leginkább az átsebzések hiányoznak a Prometheusról. Ahogyan az a drágább battletech gépezeteknél lenni szokott, egyetlen sortűzzel meg tudják semmisíteni egymást. A méretük, védelmük, költségük megegyezik, úgyhogy a nagyobb alapsebzés a Widowmakert hozza kedvezőbb helyzetbe.