2017. már 04.

Játék lassú gépekkel

írta: Madnezz
Játék lassú gépekkel

mauler-4variants.jpg

 A lassú gépek előnye általában a nagyobb páncélozottság és struktúra, és/vagy a nagyobb tűzerő. Viszont kapnak egy rettenetes hátárnyt, mégpedig azt, hogy minden egyes ellenséges egység akadályt képezhet számukra, valamint az összes náluk gyorsabb 'mech rájuk támadhat, vagy simán elmehet mellettük. Csak lassú csatamechekkel szerintem reménytelen játszani. Azt a sanszot, hogy a közepes sebességű, viszonylagosan nagyobb tűzerejű gépek is szabadon támadhatják őket és a parancsnoki posztot, különösen a supportokat, nem tudjuk tökéletesen kompenzálni semmivel sem. Tehát mindenképpen kell melléjük közepes és/vagy gyors egység is.

 Az elmondottak ellenére, mégis lehetséges a pakli fő erejévé a lassú gépeket tenni, különösen igaz ez, az építkezős paklikra, melyek sokszor kifejezetten a nagy egységek gyártására specializálódtak. A lassú 'mechek gyakran rendelkeznek PPC, Gauss, vagy nehéz lézerekkel, esetleg nagy hatótávolságú rakétákkal, azaz blokkolás esetén is sebzik a célpontot, ami leginkább a pakli. 

 A Belső Szféra leginkább olcsó és közepes költségű lassú 'mechekben erősebb a klánoknál. A Hunchback Revised és a kis Cyclops, vagy akár a Burke és Demolisher is olcsóak és tűzerejükhöz mérten strapabírók. Négybe kerül a Victor, a Grasshopper és a Cyclops is. Az igazi büntetőszázad azonban az Awesome, Atlas, Imp, Annihilator csapat. Külön meg kell említenem a Rhonda's Highlandert, mint kategóriájának legkegyetlenebbikét.

 A Comstar nehézgépeitől nem vagyok beájulva, sem a Grand Titan Revised, sem a Grand Crusader nem az én stílusom, a Crocett meg nem egy kimagasló egység.

 A Steinereknek két saját lassú egységük van, a Rommel tank és a Zeus, de használják a Gunslingert és a Strikert is, a davionokkal együtt rendszeresített Zeus és Hatchatmen, Berserker, Cestus és Salamander mellett. Meg persze ott van még a Behemoth tank.

 A Kurita ház nagyon kellemes helyzetben van lassú gépek terén. Egész használható a Jagermech, klasszikusok a Victor, a Mauler és Hatamoto-Chi, Katana, Sunder, Avatar. Drágább gépeik a rakétás Naginata és persze a Gunslinger. Az Atlas nem egy könnyű eset, már csak az assetjei miatt sem. Látszik, hogy főleg négyért vannak kiváló 'mechjeik, de a nagy szörnyek is ki vannak pipálva.

 A davionok természetesen ebben a szegmensben is meg vannak tápolva rendesen. Jagermech, Hatchetmen Revised, Zeus, Penetrator Revised, Caesar Revised, mind használható gépek. A Behemoth tank olcsó és erős.  A még nem túl nehezen lefejleszthető Cestus, Salamander mellett ott vannak a nagyobb monstrumok, a Banshee, a Berserker Revised és a Gunslinger. 

 A Marik ház a szenzációs moderate gépek mellé ütőképes lassúakat is kapott. Nagyon szerencsésen az olcsóbb közepes egységek mellé drágább nehéz egységeket  kaptak. Az Awesome Revised és a Tempest Revised számít az alapnak, de csak befigyel az olcsóbb Guillotine is a rakétás Apollo és nagyobb Perseus mellé.

 A Liao szokás szerint a Belső Szféra páriája. Az olcsó Vindicator Revised és kis Cataphract mellett még értelmes választás a Striker és a nagy Charger. A Katapultokat és a nagyobb Cataphractot nem tartom jó ötletnek, bár a két rakétás Catapult esetleg szóba jöhet.

 A Belső Szférának lehetősége van a viszonylag olcsó, de hatalmas testű lassú gépeivel felmorzsoló taktikát választani. Ennek lényege, hogy a folyamatos támadásokkal védekezésre kényszerítjük az ellenfelet, megsemmisítjük a blokkoló gépeket és lehetőség esetén átsebzünk, átrakétázunk a paklira. Eközben a hátországban folyamatosan fejlesztve a gyártókapacitást, egy idő után már két nagy egységet tudunk játékba hozni és ezek mindegyikét már nem fogják tudni kilőni, azaz lesz egy bónusz 'mechünk minden körben egy támadásban, ami egyértelművé teszi a meccset. A pakli gyengéje a parancsnoki sor védelme, amit telepítést adó gyors és moderate egységekkel lehet megoldani.

 A klánok egészen más tészta. Kicsiny lassú gépük az Urbanmech egy brutalitás a maga nemében. Rajta kívül van még négyért a hasznos Galahad, meg kettőért a rakétás Mandrill, de ezzel ki is fújt az olcsó általános slow egységek listája. Utánuk egyből 10 resource pontig ugrunk, mert innen kezdődnek az igazi bestiák. Az alapkiadású Masakari A sokáig fontos szerepet játszott az Inside Job Unopposed! kombós paklikban, ha azt nem Ghost Bear klánra rakták össze. Ehhez az elképzeléshez talán még jobb a Night Gyr Prime, a maga tízes alapsebzésével, csak őt később adták ki, mikor már más stílusban játszottak. Rakétás paklik végső kivégzőegységeként jöhet leginkább számításba a Turkina Prime.  

 A Wolf klán ebből a körből kiesik, mert náluk egy darab nehézmech található, igaz, az a legendás Natasha Kerensky saját spéci 'mechje, a szintén legendás Widowmaker, ami persze unique lap, azaz nagyon nem lehet építeni rá.

 A Ghost Bear klán volt és szerintem maradt is a lassú gépek legnagyobb haszonélvezőjének. A Grizzly és a Kodiak nem is volt szükséges a Gladiatorok mellett. Leginkább a büntetés nélküli Gladiator D volt használatos a maga kilences alapsebzésével, de korrekt volt még az overheates A variáns. A nyolcba kerülő Gladiator C pedig a legjobb középkategóriás áru csatagép volt, melynél csak a megint megemlített Rhonda's Highlander jobb. Mivel úgyis mindenki a C-t használta a szintén rendben levő, amúgy is ritka B alig került használatra.

 A Jade Falcon ritkán épít a lassú egységekre, de ha mégis, akkor mindkét Night Gyr és Kraken, vagy a Turkinák is szóba jöhetnek. Leggyakrabban a kisebb Night Gyrrel játszottak, mert jól jött az átsebzése rakétás pakliba.

 A Smoke Jagur klán félelmetes híréhez méltó módon a legnagyobb csatagépekkel, a Daishikkal rendelkezett, igaz ezek olyan költségesek voltak, hogy néhanapján kerültek csak a járőrzónába.

 Úgy néz ki az igazi vesztesek az acélviperák, akiknek egyetlen lassú egység sem jutott, bár úgy sejtem, nem is hiányzott nekik.

 Látszik a klános listából, hogy az olcsóbb kategóriában alig tudnak kiállítani valamit a szféra ellen, a 6-8 resource között pedig csak két klánnak van keresnivalója. Ellenben a rohammech kategóriában bőven rendelkeznek elsöprő tűzerejű gépekkel, melyekkel szemben a Belső Szféra csak a Gunsligert, a Cerberust, a Thunder Hawkot és a Pillagert tudja felmutatni. A költségesebb nagy gépek szokás szerint rakétáik segítségével, avagy az Inside Job, Unopposed! kombóval tudják eldönteni a mérkőzést. Ilyen drága 'mecheket közelharcra pazarolni kár lenne.

 Persze kivétel itt is van, mégpedig a Ghost Bear nyolcba kerülő egységeit a klán saját akciólapjával folyamatosan megvédve, csatákban győzve is fölénybe kerülhetünk.

Szólj hozzá

kártyajáték battletech tcg ccg pakliépítés