Battlemech vs Vehicle
A kártyajáték végzetét, többek között a harci járművek bevezetése okozta. Mindenféle és fajta gond volt velük. Sokaknak nem fértek bele a játékba, nekik a Battletech a hatalmas futurisztikus mechákról szólt. Mások praktikussági okokból nehezményezték, szerintük túl erősek lettek. Az ő kedvükért emelték fel a felrobbanási esélyt, azaz ha találat érte a járművet, dobni kellett rá és 5-6-os dobásnál megsemmisült. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy nagyjából három találattal már ki lehetett lőni egy járművet. A kérdés csak az volt, hogy ez elsőre, vagy a sokadikra sikerül. Persze több támadó jármű között megosztva a sebzést egy csatában, nagyon nagy valószínűséggel kilőttünk egyet. Ennek következtében, a költségesebb járművekkel való játéktól mindenki ódzkodott.
Dasher vs. Lightning
Kettőbe kerülő hármat ütő patrolos gépek. A Lightning nagyobb struktúrája egálban van a többféle assetjével. Nem mondanám erősebbnek.
Urbanmech vs. Burke
A Burke lényegesen könnyebben játékba hozható, csak logistic bünti van rajta, nagyobb az alapsebzése és még átlövésre is képes. Szerintem egyértelműen jobb.
Annihilator vs. Ontos
Az Ontos az Alpha Strike: +2 attack helyett egy rakétát kapott és kisebb a struktúrája. Hiába nincsen rajta munition asset, a rakéta miatt ajánlatos használni. Nálam egyértelműen az Annihilator a győztes.
Cyclops vs. Demolosher
Hiába egyezik a költségük, a sebességük és az alapsebzésük, az alpha strike és az overheat alapvetően különböző célra jó. Mivel én azt szeretem, hogy ha valamire rálövök, az utána nem mocorog többet és ebbe az is belefér, ha az egységem utána felrobban, vagy egy körből kimarad, én a Demolishert favorizálom.
Bandersnatch vs. Behemoth
A Behemoth az eggyel alacsonyabb költségért bukott egy alapsebzést, viszont kapott egy páncélt pluszban, meg egy AP-t. Figyelembe véve, a vehicle átkot és hogy, csak támadásra, vagy gárdolásra érdemes használni, én döntetlenre adom.
Spider Revised vs. Saladin
Ismét két gyors egység, melyek ki tudják nyírni egymást. Bár két pontnyi költségkülönbség van közöttük, szinte ugyanolyan hasznosak, csak más szerepkörben. A Spider univerzális. Dasher ellen, vagy támadásnál segéderőként, esetleg a paklira beütögetni is jó. A Saladin inkább védekezésben hasznos, de támadásban is jól jöhet. Használhatóságát korlátozza az egyes alapsebzése és ugye bűn lenne nem használni az alpha strike opcióját. Egy L-M pakliban szépen megférnek egymás mellett, úgyhogy ez is döntetlen nálam.