Játék gyors egységekkel
A Battletech kártyajáték egyik nagyszerű ötlete a háromféle sebesség létrehozása volt. A másik ötlet a totális háború, azaz a csatamechek minden pályán levő lapot célba vehetnek. Célpont lehet az ellenfél húzópaklija, a lassabb 'mechek és a command lapok. A gyors gépeknek különösen sok lehetőségük van, ha az ellenfél nem rendelkezik hasonlóakkal. Gyakorlatilag szabadon garázdálkodhatnak a csatatéren.
A mérkőzések korai szakaszában nagy jelentősége lehet az olcsó, közepes tűzerejű, egyből a játékba ugró, úgynevezett patrolos gépeknek.
A kezdő játékos a második körben támadást intézhet a másik játékos fejlesztése ellen. Ennek sikere esetén az ellenfél elveszít egy lapot a pályáról és egy telepítési pontot. Mivel minden körben csak két lapot lehet alapból letenni, így egy lap is komoly hátrányt okoz a játék elején.
Második körben beugró Dasher támadja a védtelen fejlesztést.
A Belső Szféra is rendelkezik a Kurita ház révén egy hasonló képességű 'mechel, a Venommal.
A sebességfölény miatt, a járőröző lassabb gépek nem tudják megakadályozni a gyorsabb gépek pakli, vagy parancsnoki poszt elleni támadását.
Ha van őrző gép a pakli előtt, akkor is lehet támadni a parancsnoki posztot, vagy a lassabb 'mecheket.
Lassabb csatamechek elleni támadásra a Belső Szféra gyors egységei is képesek.
Mission lap segítségével akár nagy gépeket is meg tudnak semmisíteni.
A Steel Viper klánt leszámítva a klánok rendelkeznek olyan nagy tűzerejű gyors gépekkel, melyekkel mind a lassú 'mechek, mind a kommand poszt eredményesen támadható.
A gyors gépek elleni védekezésnek több módozata van, de a legegyszerűbb, ha mi magunk is rendelkezünk ilyen egységekkel.