2015. okt 07.

Csatamech opciók

írta: Madnezz
Csatamech opciók

battlemechs.jpg 

A csatamechek különböző fegyverzettel és felszereléssel rendelkeznek, ebből adódóan különböző opcióik és képességeik vannak.

 Sebzést növelő képességek/opciók:

  • Overheat 2:1 attack jelentése az opció felhasználása esetén két sebzés éri a 'mechet és kap egy plusz támadási pontot. Azt modellezi, hogy az egység a lézerfegyver használata során túlhevül és a gépezet maga is megsérül ennek következtében. Egészen változatos lehet, az 1:1 -től egészen a 6:4-ig, vagy 5:7-ig terjed a sebzések skálája. Általában megkérik az árát és leginkább a pakli sebzésére jó használni, de ügyesen kombinálva, csata közben bizonytalanságban lehet vele tartani az ellenfelet.
  • Alpha Strike: 2 jelentése plusz két sebzéssel támadhat, de kimarad egy körre a játékból, miközben az ellenfél sebességtől függetlenül támadhatja, nem lehet rá mission lapot kijátszani és nem tud vissza sem sebezni. +5 Alpha Strike sebzés is létezik. A már biztosan a megsemmisülés sorsára jutó egységeknek érdemes használni ezt a lehetőséget, vagy ha ezeken a támadó pontokon múlik az ellenséges 'mech kilövése. A teljes lőszerkészlet elhasználását modellezi ez az opció. 
  • Missile 3 jelentése három rakétával támadja vagy a blokkoló egységet, vagy az eredeti célpontot. A játékban a rakéta támadást kockadobással imitáljuk. 1 vagy 2 értékű dobásnál 1 vagy 2 találatot érünk el.  (Munition Support esetén hármas dobásakor hármat sebez ) Hátránya, hogy a csata elején kell kijelölni a célpontot és csak a legvégén lehet dobni, akkor derül ki, célba értek vajon a rakéták. Előnye, hogy a paklit blokkolás esetén is támadhatjuk vele.
  • AP jelentése: a paklin, a fejlesztés alatt levő, vagy command lapokon +1 sebzést lehet elérni. Legtöbbször lángszórót reprezentál.
  • C3 Ha egynél több ilyen felszereltségű 'mech van a csoportban, akkor +2 támadási pontot kapnak fejenként, egyedüli C3 képességű egység nem kap plusz sebzési lehetőséget. A parancsnoki központból irányított egységek jobban össze tudják hangolni az akcióikat, ezért hatékonyabbak, ezt jelképezi a +2 sebzés. Viszonylag kevés fajta ilyen egység létezik a játékban. Összesen 7 jut az eszembe, abból 4 a Kurita házé.
  • NARC a csoport által leadott rakétadobások értékéből lehetséges egyet kivonni szükség szerint. Így a négyes dobásokból is három sebzés lesz. Gyakorlatilag átlagosan másfélszeresére növeli a sebzést. A célpontmegjelölő lövedéket reprezentálja. A rakétás paklik kötelező tartozéka.
  • Hand-To-Hand 2, +2 sebzés egy azonos, vagy lassabb sebességű egység ellen.  Jellemzően közelharcra, pengével felszerelt egységek kapják, tipikus példa rá a Hatchetman, Axeman.  Extrém eset, mikor egy Nightsky a fejszéjével megsebez egy lassú helikoptert.

Védekezést segítő képességek:

  • ECM Minden saját egység a csoportban mellyel támadunk, vagy védekezünk +1 páncélt kap, beleértve a felszereléssel rendelkező 'mechet is. A csata közben felhasznált elektronikus zavaróberendezést modellezi. Több ECM berendezés nem ad több páncélt, nem adódnak össze. Az ellenfél részéről plusz energiát emészt fel, hogy a sebzések kiosztásánál folyton bele kell számolnia a +1 páncélt..
  • Anti-Missile a rakétaelhárító rendszert jelképezi. A csoportra érkező rakéta sebzésekből eggyel kevesebb éri 'mechjeinket. Tehát egy hármas értékű rakétás kockadobás csak két sebzést okoz. Ha több gépen is van ilyen felszerelés összeadva kell levonni a rakéta sebzésekből, azaz, ha három gépünkön is van a csoportban, akkor rakétával nem lehet sebezni az egységeket. Nincsen túl sok gépen ilyen képesség és amúgy is ritkaság a kimondottan rakétás pakli.

Egyéb képességek/opciók:

  • Jump (-1 attack, +1 initiative) Egyes csatamechek ugratórakétákkal vannak felszerelve, melyek használatával taktikailag előnyösebb helyzetbe kerülhetnek, viszont ilyenkor nem tudnak minden fegyvert használni. Ennek jelképeként eggyel kevesebb lesz a támadópont, de eggyel növekszik az initiative, amivel megnyerhetjük a kezdeményezést a csatában, vagy több mission lapot játszhatunk ki.. 
  • Long Range 3, a sebzésből legfeljebb három pontot szabadon a célpontba sebezhet, még ha ellenséges egység blokkolta is, Értéke 1-4 között van. Jellemzően nagy hatótávú fegyverzettel ellátott egységek kapják. 

Még néhány, egységen előforduló felirat:

 You may deploy Unit revealed to make an additional deployment this turn : az egységet felfedve telepítve, egy újabb telepítésre lesz lehetőség. Mivel egy körben csak két lapot hozhatunk játékba, ez nagy előny.

 If Unit is fully constructed when you reveal it, you may immediately place it in your Patrol region. Az elkészült egységet felfedve, szabadon játékba hozható, azaz egyből lehet vele támadni. 

 Speciális egységek:

 Vehicle Jármű, lehet tank, helikopter, légpárnás. Ha sérülés éri, kockával dobni kell és 5-6 esetén megsemmisül. Ennek oka a belsőégésű motor.

 Battle Armor Csatapáncélos egység. Egyedül nem tud támadni, blokkolni. Csak másik csatapáncéllal, vagy speciális omnimechel együtt akciózhat.

  VTOL Helyből felszálló légi jármű. Csak másik legalább azonos sebességű VTOL egység, vagy őrző egység tudja megállítani.

 Nem kell megijedni a sokféle képességtől, szabadon rakhatunk a paklinkba olyan egységeket melyek tulajdonságait ismerjük és hasznosnak találjuk.

Szólj hozzá

képességek opciók battletech mech