2015. sze 30.

Csata

írta: Madnezz
Csata

 Nem csak a támadás célpontjának meghatározásánál és a résztvevő egységek kiválasztásánál van sok lehetőségünk, a több géppel vívott csaták az egységek számának és különböző képességeiknek köszönhetően sokféleképpen végződhetnek. A mission lapokról szóló posztban már emlegettem az initiative fontosságát. Aki kevesebbel rendelkezik az mondja meg elsőként hova és mennyit sebez, míg a több kezdeményezéssel rendelkezőnek lehetősége van ennek tudatában reagálni. Azonos initiative esetén a támadó lesz előnyben.

Nézzünk egy egyszerű példát!

A bal oldali Black Hawk tűzereje négy pontnyi, páncélja 2, struktúrája 8, ennek összege 10, ekkora sebzésnél már megsemmisül.  Van egy 3:3 overheat képessége, azaz hárommal többet sebezhet, de akkor három pont sebzést kell elviselnie.

A jobb oldali Kodiaknak 7 a támadási értéke és 3 pont páncéllal, 11 pontnyi struktúrával rendelkezik, összesen 14 sebzés kell a kiiktatásához. Neki is van overheat képessége, csak ő hetet sebez pluszban és hetet sérül, ha használja.

 I. eset, A Black Hawk mondja meg elsőként mennyit sebez a,. Ha nem használja az overheat képességet, akkor csak 4-et sebez és a Kodiak nyugodtan hevítheti túl magát, a 14 sebzéssel kilövi a Black Hawkot, míg saját maga 4+7=11 sebzést szenved, azaz még játékban marad, igaz a páncélon átmegy 8 találat amit jelölni kell rajta és később már hat sebzés elég a kilövéséhez.. b, Black Hawk használja az overheat képességet, bár ennek semmi értelme, mert így a Kodiak alap támadásától már elpusztul miközben csak 4 sebzést ér el a Kodiak testén (mert a páncél felfog hármat).

black_hawk_ku_bhku_0.jpgkodiak.jpg

 

 

 

 

  

 

 

II. eset a, A Kodiak mondja meg elsőként mennyit sebez. Ha nem használja a túlhevítést, akkor csak hetet sebez, mire válaszul a Black Hawk sem 'overhitel' és 'békésen' ér véget a párbaj, kisebb sérülésekkel. (Mert ha mégis használná a Black Hawk az overheat opciót, saját magát nyírná ki, míg a Kodiak túléli.)

 b, esetben a Kodiak használja az overheat opciót, kilövi a Black Hawkot, mire az minden-mindegy alapon szintén beveti az opciót és azzal már pont kilövi a Kodiakot, azaz mindkét egység megsemmisül.

 Jól látszik, hogy az első esetben mindkétszer  a Black Hawk járt pórul és a Kodiak túlélte, míg a második esetben, mikor a Black Hawké lett az initiative győzelem, akkor a Black Hawk döntetlenre tudta hozni a csatát, azaz mindketten túlélték, vagy mindketten megsemmisültek, ami jó eredmény egy több mint kétszer értékesebb ellenféllel szemben

 Bár elsőre ez bonyolultnak látszik, kis gyakorlás után bárki rutinosan fel tudja mérni a lehetőségeket és ki tudja számolni a számára legkedvezőbb megoldást. Persze ez csak két gép, két opció csatája volt, több egység esetén a helyzet összetettebb. Még változtat a dolgon, ha az egyik 'mechen már van sérülés és kevesebb is elég a kilövéséhez.

 Utólag azért megjegyzem, a Kodiak Alpha Strike opcióját csak akkor tudja használni, ha már az overheat opciót használta, de addigra már a Black Hawk hamuját is alaposan átsütögette, nincsen már rá szükség. Amúgy alig van tucatnyi csatamech a kártyajátékban, mely mindkét ilyen lehetőséggel rendelkezik. A másik dolog, hogy pont ebben az esetben a Black Hawk Jump +1 initiative képességével hiába szerzi meg a kezdeményezést, az feladott egy támadási pont miatt elveszti a lehetőségét a Kodiak kilövésére, amit az tetszése szerint használhat ki.

Szólj hozzá

csata battle battletech tcg ccg