Atlas AS7-D
A második posztban már kötelező bemutatni a főhősöket, a Battletech legendás harci gépezeteit, a 'mecheket. Hatalmas 20-100 tonnás, akár 15 méter magas ipari szörnyetegeket kell elképzelni, amolyan jövőbeli páncélos lovagokat, csak ló helyett óriási önjáró páncél mozgatja őket. Nem mellesleg atomreaktor meghajtásúak, így nem okoz problémát az energiafegyverek használata, mint a lézer, vagy a PPC, de fel lehetnek szerelve hagyományos gépágyúval, vagy rakétákkal is.
A kártyalapon öt adat alapvető fontosságú. A bal felső költség, alatta a büntetőköltség, az asset hiányában. Bal alsó sarokban van a páncél és a struktúra nagysága. Jobb alsó adat a tűzerő. Végül jobbszél középtájon a sebességet lehet leolvasni. Jelen esetben S, mint slow. Ebből is látszik, száz tonnánál nem elvárás az eszeveszett szaladgálás.
Az Atlas az egyik legfélelmetesebb csatamech a Belső Szférában. Száz tonnája tekintélyt parancsoló, de akinek ez nem elég, annak nagy űrméretű gépágyúval és rakéták hadával kell számolnia.
Felhasználási lehetőségének állít korlátot a költsége, de mivel az pont a mágikus hetes, aminek pszichés jelentősége is van, így éppen versenypakliba is helyet foglalhat, sőt már kaptam is ki tőlük versenyen.
Hátrányuk a méretük miatti logistics büntetés, de még inkább a muníció miatti alpha strike opció negatív hatásai. Amúgy az alpha strike felirat utáni kettes jelenti a plusz két támadási pontot, cserében egy körből kimarad és szabadon támadható lesz. Persze ez csak opció, nem kötelező használni. Előny a Missile 1 opció, ami egy rakétatámadást jelent a megtámadott célpontra, vagy a támadást blokkoló egységekre.
A mérkőzés során egyértelműen támadni kell vele, de lehetőleg nem önmagában. Természetes ellenszere a Misrouted Command. Pakli elé behúzva a támadó kismeches hordáknak körönkénti egy gép elvesztésével kell számolniuk.
Egy biztos, játékba hozva, az ellenfélnek el kell gondolkodnia addigi stratégiáján és a hogyan továbbon!