Battletech

Battletech kártyajáték

2017. jún 26.

Clans vs. Inner Sphere

írta: Madnezz
Clans vs. Inner Sphere

 Dasher vs. Venom

dasher_prime.jpgvenom_revised.jpg

 

Ezt a meccset a Dashernek adom, mert az egyszerű lehozatalt segítő asset és a hármas alap tűzerő simán erősebb, mint a nagyobb test és a jump meg az overheat, hiába marad életben egy Koshi ellen a Venom, ha nem tudja elpusztítani azt, bár legalább van esélye dönteni róla.

Mongoose vs Koshi Prime

mongoose.jpgkoshi_prime.jpg

 

A gyors egységek között talán ez az egyetlen szférás győzelem, ami még fölényes is. A jump opciót bármilyen 'mechen bármikor elcserélném egy bónusz páncélra.

Trebuchet vs. Puma

trebuchet.jpgpuma_c_adder_ccg_commandersedition.jpg

 Megint egy bizonyíték, hogy a jump semmit nem ér egy rakétához képest, főleg, ha azt a rakétát NARC támogatja. A Trebuchet nem ér többet háromnál.

Awesome Revised vs. Gladiator

awesome_revised.jpggladiator_c.jpg

 

Hiába tervezték újra ...

Tovább Szólj hozzá

kártyajáték battletech tcg ccg

2017. jún 16.

Top 10 IS fast mech

írta: Madnezz
Top 10 IS fast mech

  A Top 20-at már nem lett volna miből összeállítani, olyan szegényes a választék.

 

+1  Jenner

jenner.jpg

 A leghülyébb kinézetű gépezet, de az alapkiadásban erősnek számított, sőt a kuritáknak nem is volt más.

10. Hitman

hitman.jpg

 Ház specifikus és még ritka is, ez indokolja, hogy ennyire hátulra került a listában. Ha az árából levonjuk az ECM felszerelést, akkor 1 pontért kapunk egy 4 struktúrás kettőt ütő páncél nélküli gépet, ami nem is annyira nagy szám. Viszont az olcsóságának és az ECM-nek köszönhetően kiválóan tudja támogatni a Venom Revisedeket. Később a Spectorok kiváltották, mert könnyen beszerezhetőek voltak és jól jött a +2 struktúra meg a jump opció, nehezebben lehet kilőni és jó rá a Rusky Combat ...

Tovább Szólj hozzá

top 10 kártyajáték battletech tcg ccg

2017. jún 10.

Hordával könnyű

írta: Madnezz
Hordával könnyű

horde.jpg

 Miért érdemes versenyen hordával játszani?

1. A horda gyorsan lejön, hamarabb befejezhető vele a mérkőzés, így marad idő a második meccsre is és több pont gyűjthető.

2. A hordával egyszerűbb a játék, ha sikerül az elképzeléseknek megfelelően játszani vele. Ez sorozatmérkőzéseknél nagy előny, mert egyszerű helyzeteket kell megoldani, nem kell egyedi szituációkban töprengeni. Ezáltal az utolsó meccseken fejben frissebbek leszünk.

3. Hordapakli esetén általában kevesebb resource lap elegendő, így több hely marad egységeknek, támogató lapoknak és még így is jóval ritkább a manahalál.

4. Hordával már a mérkőzés elején magunkhoz ragadhatjuk a kezdeményezést, védekezésre kényszeríthetjük az ellenfelünket, ami ...

Tovább Szólj hozzá

horde battletech pakliépítés

2017. jún 03.

Top 10 clan slow mech

írta: Madnezz
Top 10 clan slow mech

 Nincs is olyan sok belőlük és sok közülük elégé hasonló, meg aztán a klán paklik leginkább nem a nehézgépekről szólnak. A lista érdekessége, hogy nincsen egy Daishi sem, viszont három Night Gyr is van köztük.

10. Night Gyr C

night_gyr_c.jpg

 Elégé hasonlít a szférás Cerberusra, nagyjából ugyanannyit is érnek. Erénye a jó assetei, melyek miatt egy harcos gyorsgépes pakliba is macera nélkül beépíthető.

9. Night Gyr Prime

  night_gyr_prime.jpg

 Egy klánok számára általánosan használható egység, félelmetes tízes alapsebzéssel. Érdemes pakli ellen használni. Az általános használhatósága miatt került be a Gladiator A helyére.

8. Behemoth

behemoth_rhino.jpg

  Masszív, tisztán jaguáros gépezet, kemény ellenfél csatában és még két átsebzése is van. ...

Tovább Szólj hozzá

top 10 kártyajáték battletech tcg ccg

2017. jún 01.

Partisan

írta: Madnezz
Partisan

partisan.jpg

 Speciálisan C3 pakliba való, vagy meg kell várni kettőt a kézbe és egyszerre telepíteni. Az alap Burke eggyel kisebb páncéllal és struktúrával rendelkezik, viszont kettővel több az alapsebzése, amit itt az alpha strike és a C3 pótol. Mindenesetre két Partisan együtt akár 12 sebzésre is képes, összesen négy resources pontért cserébe. Azért ez nem rossz teljesítmény, még ha csak az extra sebzéseknek is köszönhető.

Tovább Szólj hozzá

kártya arsenal card unit kártyajáték slow vehicle battletech tcg ccg inner sphere uncommon partisan alpha strike

2017. máj 27.

Top 20 IS moderate mech part 2.

írta: Madnezz
Top 20 IS moderate mech part 2.

 

10. Thunder

thunder.jpg

 Akkora, mint egy Mad Cat! Nem mondom, hogy könnyű játszani vele, mert az assetjei és a hovatartozása elég macerásak, de ha sikerül beépíteni a pakliba, akkor hatalmas segítséget ad. Sharpshooter pilótával olyan erős lesz, mint a Mad Cat B, ami ugye kilencbe kerül.

9. Flashman

flashman_1.jpg

 Vele kezdődik a megalomán top 10 moderate 'mechek sora, már ha nem számítottuk már ide a Thundert is. Tehát ő az első hatalmas Belső Szférás közepes sebességű egység és minden pakliba beépíthető. Persze később kisajátította a ComStar, de ettől még legendás státuszát megtartotta.

8. Hollander

hollander.jpg

 Erősségét az adja, hogy nem csak telepítés nélküli nyümihordába jó, hanem akár nagyobb gépek kiépítését fedező ...

Tovább Szólj hozzá

top 10 kártyajáték battletech tcg ccg

2017. máj 26.

Top 20 IS moderate mech part1.

írta: Madnezz
Top 20 IS moderate mech part1.

++ Yen-Lo-Wang

yen-lo-wang.jpg

 Az egyetlen unique moderate egység a játékban. A Championhoz képest a +1 költségért cserébe kap egy Intimidating Paont Job és egy Hand-To-Hand +1 képességet, egy páncél struktúrára cserélése mellett. Egyértelműen csapatban kell vele játszani, mert akkor a blokkoló csoport több egységétől is elvesz egy-egy sebzést.

+3. Grim Reaper

gream_repaer.jpg

 A Huron Warriorra hasonlít, csak az egyik alapsebzés helyett rakétája van, valamint a tactics helyett, munitions büntetésű. A rakétát nehézkesebb használni csatákban, igaz átsebzéshez tökéletes.

+ 2. Grand Dragon

grand_dragon_1.jpg

  Az alapkiadás szörnyetege. Büntetés nélkül használható, komoly páncélzattal és normális tűzerő + overheat kombóval. Nem örültek neki az IS ...

Tovább Szólj hozzá

kártya top10 kártyajáték battletech tcg ccg

2017. máj 19.

Játék C3 egységekkel

írta: Madnezz
Játék C3 egységekkel

c3.jpg

 Naginata, Sunder, Owens, Firestarter, Avatar, Black Watch, Spector, meg néhány mission lap és kezdődhet a buli.

 Amennyiben C3 egységekkel akarunk játszani, szinte csakis a Kurita ház jöhet szóba. Ha nem csak hat gyors C3 géppel akarunk játszani, akkor szükség lesz a ritka Owensekre is. Rajtuk kívül is van három paklihoz illő 'mechje a kuritáknak, a Sunder, mely sokkal erősebb, mint elsőre gondolnánk és a Naginata, amely rakétáival már döntött el jó néhány meccset, valamint az Avatar amely szintén a rakétázást erősíti. Ebből is látszik, hogy a kuritás rakétázó C3 pakli az egyik lehetőség, amit a NARC-os Owens támogat. Kiegészítésként a klasszikus rakétázós lapok jöhetnek szóba, élükön a Targeting Ace, Missile Spotter.

...

Tovább Szólj hozzá

c3 pakliépítés

2017. máj 12.

Top 10 non Support Resource

írta: Madnezz
Top 10 non Support Resource

 

10. Repair Facility

repair_facility.jpg

 Ezt valamikor nagyon kedveltem. Inkább a játék vége fele volt segítség, az assembly tactics paklikban.

9. Resource Broker

resource_broker.jpg

 Egy méltatlanul kihasználatlan lap. A harmadik körös Gladiator D elég meggyőző érv mellette. 

8. Solaris Contact

solaris_contact.jpg

 Elképesztően erős pilótákat lehetett vele lehozni bónusz telepítésként, a pilótás paklik rá épültek.

7. Comstar Support

comstar_support.jpg

 Az Arsenal kiegészítőig a szférás paklik nagy előnye volt.

6. Stip Minning Operation

strip_mining_operation.jpg

 Hosszabb távú befektetés, melyért nem kell aggódni, mivel az ilyeneket szedik le utoljára a command postból.

5. Field Construction Site

field_construction_site.jpg

 Egy telepítésért ad három fejlesztési pontot, vagy amíg ezt nem használjuk ki, ...

Tovább Szólj hozzá

top 10 kártyajáték battletech tcg ccg

2017. máj 05.

Rakétás elképzelések

írta: Madnezz
Rakétás elképzelések

longbow.jpg

 A rakétázás matematikai alapjai:

 Alapból minden rakéta D6 dobást jelent, ahol 1 vagy 2 dobása esetében 1 vagy 2 találatot érünk el a célponton. Mivel a Munitions Support használatával a hármas dobásra megkapjuk a hármas sebzést, ezért az nélkülözhetetlen egy rakétás gépekre épülő pakliból. Ez utóbbi kétszer akkora sebzést ad átlagosan, mivel hogyha sorban minden oldalát megdobjuk a kockának hat dobás alatt, akkor 1+2+3=6 találatot érünk el, azaz átlagosan dobásonként egyet, míg Munitions nélkül csak három találatot, azaz átlagosan felet sebzünk.

 A NARC képesség a hat dobásnál a négyből is hármas találatot csinál, tehát +3 találatunk lesz pluszban hat dobás után átlagosan, ez a hathoz képest másfélszeres ...

Tovább Szólj hozzá

rakéta pakliépítés