2017. jún 26.

Clans vs. Inner Sphere

írta: Madnezz
Clans vs. Inner Sphere

 Dasher vs. Venom

dasher_prime.jpgvenom_revised.jpg

 

Ezt a meccset a Dashernek adom, mert az egyszerű lehozatalt segítő asset és a hármas alap tűzerő simán erősebb, mint a nagyobb test és a jump meg az overheat, hiába marad életben egy Koshi ellen a Venom, ha nem tudja elpusztítani azt, bár legalább van esélye dönteni róla.

Mongoose vs Koshi Prime

mongoose.jpgkoshi_prime.jpg

 

A gyors egységek között talán ez az egyetlen szférás győzelem, ami még fölényes is. A jump opciót bármilyen 'mechen bármikor elcserélném egy bónusz páncélra.

Trebuchet vs. Puma

trebuchet.jpgpuma_c_adder_ccg_commandersedition.jpg

 Megint egy bizonyíték, hogy a jump semmit nem ér egy rakétához képest, főleg, ha azt a rakétát NARC támogatja. A Trebuchet nem ér többet háromnál.

Awesome Revised vs. Gladiator

awesome_revised.jpggladiator_c.jpg

 

Hiába tervezték újra az Awesomot, ha még egy alapkiadású egység is simán lenyomja. A Gladiator nagyobb alapsebzését és rakétáját csak overheatelve tudja a kompenzálni az Awesome, de még ott van a félelmetes AC/20 is a klános gépen. Jó, a szférás csoda hármat át tud sebezni, ami a házának a specialitása.

Champion vs. Puma B

champion_chp1.jpgpuma_b.jpg

 

 Egyéniben egál a meccs, csapatban dettó. Mégis a Puma a győztes számomra a nagyobb alapsebzés miatt

Anvil Revised vs. Man 'O War 

anvil_revised.jpgman_o_war_prime.jpg

 

  Bár nem szokták emlegetni, az új Anvil egy borzalmasan erős gép. Ha nem számolom bele az ECM-et az árba, akkor is van neki egy jump opciója egy struktúráért cserébe, a Man 'O Warhoz képest. Persze az ECM ára egy resource pont, amivel meg a négybe kerülő gépek között számítana nagyon jónak. 

Wolfhound vs. Uller

wolfhound_kicsi.jpguller_c.jpg

 

 Egyénileg az Uller a nyerő, méretéhez képest hatalmas páncélzata miatt. Csapatban hasonló lenne az eredmény, de ha a Wolfhoundnál a taktikai előny, akkor a csata a javára dől el. Amúgy az Uller inkább támogató feladatkörben zseniális, míg a Wolfhound egy harcos hordába tud jól beilleszkedni.

Centurion vs Uller

centurion_c.jpguller_b.jpg

 

Ide inkább a Centurion CN9_D kellett volna, de az annyira tápos, hogy nem lenne korrekt a harc. Egyéniben így is egálban vannak, míg csapatban kezdeményezéstől és alpha strike felhasználástől függően változó az eredmény, de összességében a Centurion sokkal jobb.

Snake vs Uller Prime

snake.jpguller_prime.jpg

 

Egyéniben egál, csapatban viszont jobb a Snake. Persze ez csak a csatára igaz, mert az Uller négyes alapsebzése szenzációs a sebességéhez és a költségéhez mérten. Amúgy a lebecsült Quickdraw is jobb nála egyéniben és egál a meccs csapatban.

Champion vs. Battle Cobra

champion-chp_c1.jpgbattle_cobra_b.jpg

 

 Ez egy érdekes párosítás, mert mindkét masina az utolsó kiadásból való.  Meglepő módon az egyéni harcból a Champion jön ki jobban. Köszönheti ezt a szuper overheatjének, amit a jobb, ha használ. Viszont csapatban ésszerűen játszva a Battle Cobra overheatjével, kihasználva annak nagyobb alapsebzését egyértelműen fölénybe kerülne. A csatákban még jól jöhet az átsebzése, bár ilyen kicsiny egységeknél ez kérdőjeles, valamint paklira beütésnél is nagyobbat lehet vele sebezni. Összességében a Battle Cobra több célra is használható

Exterminator vs. Black Hawk

exterminator.jpgblack_hawk_c.jpg

 

 Szinte ugyanazt tudják, már azért is, mert a javítás során a Black Hawk megkapta a jumpot is, így csak az átsebzés és az anti-missile különbözik, amiben jobb az átsebzés, de a tactics bünti lerontja.

Cerberus vs. Nyght Gyr C

cerberus.jpgnight_gyr_c.jpg

 

 Alapvetően a nagyobb páncélzat áll szemben a nagyobb struktúrával, amiből egyénileg egálra, csapatban viszont a Night Gyr jön ki jobbra. Igaz a büntetése is jóval több.

Spartan vs. Ryoken Prime

spartan.jpgryoken_prime.jpg

 

 A két alapsebzés behozhatatlan előnynek látszik, a nagyobb test és páncél és a korrekt overheat ellenére is. Kis szerencsével csapatban egál a meccs, míg egyénileg győzedelmeskedik a nagy alapsebzés, igaz nem sokkal. 

Striker vs. Nyght Gyr B

striker.jpgnight_gyr_b.jpg

 

 Minimális különbségek. Leginkább a Night Gyr büntetése miatt kapta meg a dupla átsebzést és a jumpot. Egyénileg egyértelműen a Striker a jobb, míg csapatban csak hajszálnyival jobb. 

Pilager vs. Gladiator D

pillager.jpggladiator_d.jpg

 

 A szokásos harc a nagyobb védelem a nagyobb tűzerő ellen és egyénileg a jobb védelem győzedelmeskedik, míg csapatban pont ugyanannyira jobb csak a szférás gyártmány. Kérdéses, hogy az átsebzések megérik-e a komoly asseteket?

Thunder Hawk vs. Gladiator A

thunder_hawk.jpggladiator_a.jpg

 

 Azonos költség és tűzerő mellett, a Thunder Hawk eggyel nagyobb páncélzata a struktúrája, valamint hármas átsebzése áll szemben a Gladiator A jump opciójával és nagyobb overheatjével. Szerintem okosan játszva a Gladiator egyenrangú ellenfél mind csapatban, mind egyénileg használva, de az is igaz, hogy a szférás géppel jóval egyszerűbben lehet játszani és egyénileg valamivel erősebb is.

Prometheus vs. Widowmaker

prometheus.jpgwidowmaker.jpg

 

A játék két legnagyobb masinája. Természetesen Daishi mindkettő. A fegyverzetükben annyi a különbség, hogy a Widowmakeren a három nehézlézer helyett kettő PPC kapott helyet. Ennek fényében érdekesek a kártyákon levő különbségek, leginkább az átsebzések hiányoznak a Prometheusról. Ahogyan az a drágább battletech gépezeteknél lenni szokott, egyetlen sortűzzel meg tudják semmisíteni egymást. A méretük, védelmük, költségük  megegyezik, úgyhogy a nagyobb alapsebzés a Widowmakert hozza kedvezőbb helyzetbe.

Szólj hozzá

kártyajáték battletech tcg ccg