2017. máj 05.

Rakétás elképzelések

írta: Madnezz
Rakétás elképzelések

longbow.jpg

 A rakétázás matematikai alapjai:

 Alapból minden rakéta D6 dobást jelent, ahol 1 vagy 2 dobása esetében 1 vagy 2 találatot érünk el a célponton. Mivel a Munitions Support használatával a hármas dobásra megkapjuk a hármas sebzést, ezért az nélkülözhetetlen egy rakétás gépekre épülő pakliból. Ez utóbbi kétszer akkora sebzést ad átlagosan, mivel hogyha sorban minden oldalát megdobjuk a kockának hat dobás alatt, akkor 1+2+3=6 találatot érünk el, azaz átlagosan dobásonként egyet, míg Munitions nélkül csak három találatot, azaz átlagosan felet sebzünk.

 A NARC képesség a hat dobásnál a négyből is hármas találatot csinál, tehát +3 találatunk lesz pluszban hat dobás után átlagosan, ez a hathoz képest másfélszeres sebzés, azaz 1.5 -ös.

 A Targeting Ace pilóta levon, vagy hozzáad egyet a dobásokhoz, ami azt jelenti, hogy az 1 -> 2, a 2 ->3, a 4 ->3 lesz, ez összesen 11 találat a hat dobásból, azaz 1.83 találat átlagosan dobásonként. Amit úgy lehet a legjobban elképzelni, hogy egy négyet sebző Salamander, vagy Katana, egy ilyen pilótával átlagosan 7.3 találatot ér el.

 Most jön a nyerő kombó, amikor egy pilótás gépre még a NARC is hat, mert ebben az esetben az ötös dobásnál már kettőt lehet levonni, így már 14 találat jön ki hat dobásnál, átlagosan dobásonként pedig 2.33 találat.

 Tegyük fel elmegy két Katana paklira és kíséri őket egy kuritás Owens és az egyik Katanában ül egy Targeting Ace pilóta, akkor összesen 6 + 9.3 = 15.3 rakétasebzés adódik, a hét normál sebzésen felül. Két ilyen támadás bizonyosan megpecsételi az ellenfél paklijának sorsát.

Rakétás kiegészítő lapok:

  • NARC Retrofit
  • Misile Rack Retrofit
  • Missile Spotter
  • Steady... Steady.. Fire!
  • Hot_loaded LRMS
  • Targeting Ace
  •  Coventry Metal Works
  • Smoke Jaguar Box Power

 A Belső Szféra sok 'mechje rendelkezik Missile opcióval, de nekünk olyanra van szükségünk, melybe érdemes pilótát ültetni, azaz legalább három rakétás. Ilyen az általános egységek között nincsen. Két rakétával rendelkező gépezetből van három is, a lassú BlackJack, a Bombardier és a Rakshasa. A tankok közül a Rhino még jó lehet a három rakétájával. Ezeken felül, minden ház csakis a saját egységeire támaszkodhat.

 A ComStar az utolsó kiegészítővel kapta meg a Grand Crusadert, mellette a Grim Reaper és a Grand Titan tud egy-egy rakétát és a drágábbik Kintaronak van NARC képessége, de rakétája nincsen. Nem egy egyszerű feladat a ComStarból hatásos rakétás paklit készíteni.

 A Kurita ház rendelkezik a már említett Naginatával. A természetes kiegészítő egysége, a Sunder is tud egyet rakétázni és őket kísérheti az Owens NARC támogatást nyújtva. Ez egy mérkőzést eldönteni képes összeállítás. De, hogy ne csak C3 paklit lehessen összeállítaniuk erre a témára, nekik egyedüliként van még egy négy rakétával rendelkező egységük az Avatar.

 A Davion és Steiner házak korán megkapták a Salamandert, melynek egyetlen hibája ritkasága. Külön problémát okoz, hogy nincsen NARC képességű egységük. A NARC felszerelést pedig nem tudják a Salamanderre tenni, mert annak nincsen alapsebzése. Ennek ellenére az első magyar bajnokság első meccsén pont egy Steiner rakétás paklival játszott az ellenfelem.

 Liao ház, szokás szerint el van átkozva, mert csak a két rakétával rendelkező Catapult áll rendelkezésre, ami reménytelenül kevés, még a kiegészítő általános 'mechekkel együtt is.

 A Marik háznak van egy lassú kettő rakétás 'mechje, az Apollo, meg egy három rakétás egysége a Perseus, amihez tud csatlakozni az egyet rakétázó Trebichet is, a maga NARC képességével, ami együtt már elfogadható erővel bír, igaz jobbat is el tudnék képzelni.

 A klánoknál a szférás 5-7 költségű lassú sokrakétás egységek hiányoznak, de őket különböző értékű közepes sebességű gépekkel tudják pótolni. Ezek közül a két legjelentősebb a Puma A három rakétával és a Puma C a két rakéta + NARC képességével. Ők már meg is alapoztak egy moderate rakétázós paklinak. Még általános lap az olcsó lassú Mandrill, valamint elrettentő tűzerővel bír a Vulture Prime három rakétával. A Turkina Prime árához képest kevés rakétával rendelkezik, de ott van még a két átsebzés is.

 A Wolf klán nem túl jó választás, mert vagy gyenge, vagy túl költséges gépezetekkel rendelkeznek a koncepcióhoz.

 A Ghost Bear nem játszik ebben a körben.

 Az egyik legizgalmasabb rakétás csapat a Jade Falcon, mert a kis hármat rakétázó Uller D zseniálisan egészíti ki a Pumákat, de ott van még  a Thor B Revised két rakéta + NARC képességgel, azaz lehet agyalni, hogy rakétás hordánk legyen, vagy valamivel erősebb gépekből álljon a paklink. Ezzel azonban még nincsen vége a Jade Falconok rakétás lehetőségeinek, mert ott van még a Turkina A, három rakétával őt alapsebzéssel és két átsebzéssel, azaz lehetőség van nagygépes rakétás paklit is összerakni.

 A Smoke Jaguar két közepes sebességű egysége kiváló választás rakétás pakliba. A párját ritkítóan tökéletes Ryoken D a maga három rakétájával, egyes alapsebzésével, meg persze a NARC képességgel a maximum, amit hat pontért egy rakétás pakliba berakhatunk. A másik a csodaszép Shadow Cat B szintén három rakétával rendelkezik a három alapsebzés és az ECM mellé. Igaz hétért meglehetősen sebezhető, de jól jöhet a kisebb Pumákat, Ullereket megvédeni.

 A Steel Viper ugyanezt a Shadow Cat egységet használja, így nekik is esélyes egy jó paklit összeállítani az általános rakétás egységekkel kiegészítve.

 Az eddigiekből már látszik, a Belső Szféra a nem túl drága, masszív, de lassú gépekre tud támaszkodni egy rakétás koncepciónál, míg a klánoknak lehetőségük van az olcsó általános Pumákra épülő gyorsan lejövő paklira, vagy egyes klánok nagyobb méretű moderate gépekre is tudnak támaszkodni, vagy néhány klán a drágább nehéz gépekből képes ütőképes rakétás paklit kialakítani.

Szólj hozzá

rakéta pakliépítés