2017. ápr 14.

Supportok kilövése

írta: Madnezz
Supportok kilövése

battletech-pvp-unlocked.png

 A három klasszikus játékstílus legkülönösebbike, a gyárak elleni támadással hozni hátrányos helyzetbe ellenfelünket. A furcsasága abból adódik, hogy olyan lapokat akarunk kilőni, melyek ingyenesek, miközben ellenfelünk körönként kettőt húz, azaz bizonyos számú support lap a kezébe fog jönni, amikkel pótolhatóak a kilőttek.

 Ennek az ellentmondásnak a megoldása a játék kettősségében rejlik. Minden paklinak van egy ideális support támogatási igénye a parancsnoki posztban, amivel tökéletesen működik. Egyértelmű cél ezt az állapotot elérni, amihez szükséges a megfelelő mennyiségű támogató lap mielőbbi felhúzása. Viszont az ideális állapot elérése után a supportok már nem értékesek és ilyenkor jöhet a restockolás, vagy a cserélgetés kidobott lapokra. 

 Mivel a játékot öt lappal a kézben kezdjük, ezek képezik a tartalékot. Eleinte inkább a supportokat tesszük le és az egységek gyűlnek a kezünkben, majd az egységek következnek és a supportok maradnak a kézben. A support pusztítás lényege, hogy nagyobb ütemben lőjük ki őket, mint ahogyan azt pótolni tudják. 

 Bár elméletileg úgy néz ki, a több erőforrással játszókat nehezebb ezzel a módszerrel térdre kényszeríteni, valójában számukra sokkal kellemetlenebb ez a játékmód, mivel jobban rá vannak szorulva a megfelelő mennyiségű supportra, mint a kevesebbel játszók. Igaz utóbbiakat meg az sújtja, hogy eleve kevesebbet tettek a paklijukba. Egyetlen kínos probléma lehetséges, ha egy túltőkésített paklival kerülünk szembe, azaz a szükségeshez mérten túl sok erőforrást használ ellenfelünk. Azonban ez sem végzetes, mert csak tovább tart kilőni az erőforrásait, de a sorsát nem kerülheti el.

 A kártyajátékoknál szokásos módon, egy matematikai kérdéssel találkozunk. Egy viszonylag ritka példa, ha valaki 24 resources lappal játszik. Ekkor az első öt lap között kettő support a valószínű, majd a továbbiakban ugyanígy minden felhúzott öt lapban lesz kettő. 

supportvadaszat.png

  A kérdés az, mikortól kezdjük el pusztítani a támogatás lapokat és milyen gyakorisággal tesszük? Tegyük fel, ha a harmadik körtől kezdve egyet le tudunk ütni körönként, akkor hat kör alatt háromra szorítjuk vissza a supportok számát, ami még mindig túl soknak látszik. Viszont, ha az ötödik körtől mindig eggyel többet tudunk levenni, az egyértelművé teszi, hogy a nyolcadik körre elfogynak az erőforrásai és onnantól már körönként csak legfeljebb egyet kell elpusztítani, a megmaradt kapacitással lehet támadni a paklit, vagy ha még szükséges harcolni az egységek ellen. Ami még fontosabb, addig csak 10 resources pontot tudott felhasználni, ami egy építkezős paklinak elég kevés. Amennyiben azonban egy 18 supportos horda az ellenfél, sokkal kevesebbet kell kilőni ahhoz, hogy végkép ellehetetlenítsük.

 Most jön a legizgalmasabb kérdés, hogyan győzzük le a supportokat? Erre a kézenfekvő válasz az egységekkel, mint pl. a Dasher + Elemental kombó, vagy a klasszikus Dasher, Dragonfly + Bjorn Jorgensson összeállítás. Ezekből is látszik, hogy a klánok képesek pusztán erőből is sebességi fölényre szert tenni és gyors gépekkel leütni az erőforrásokat. Ennek előnye, hogy egyszerre lesz meg sebességi fölény és támogatás gyöngítése.

 Másik extrém lehetőség a Dasher és Uller pakli, kockázatosan alacsony erőforrással. Nagyon olcsón képesek a mágikus hetes sebzésre és a supportok után a paklit is hamar szétverik. Nagyjából ezt az elképzelést váltotta ki az Elementalok használata.

 A Belső Szférának gyors gépekkel supportokat szedni szinte esélye sincsen, mert három gépük tud hármat sebezni alpha strike nélkül, de azok is külön házhoz tartoznak, vagy eltérő az assetjük. Gyors gépekkel marad a különleges küldetéslapra támaszkodó Liao + helikopteres trükk. A Liao háznak van ehhez kiegészítésként egy érdekes, de drága kombója, mikor a Death Command Strike és Strafing Run lapokkal is tud levenni egy-egy supportot. 

 A szféra másik, nem kihasznált képessége az olcsó  közepes egységek és kicsi gyors gépek együttes használata pilótákkal, mission lapokkal, konkrétabban Csillagliga pakli Wolfhound, Venom Recon Pilot, Force Of Will kombóval, ami nekem nagyon tettszik, majd lesz róla külön poszt.

 Még megemlítendő egy kényszermegoldás, mikor nehézgépes pakli kerül szembe gyorsgépes klán paklival. Itt adódik egy esély, mely a lassú gépek költségéhez mérten kapott nagyobb sebzésére épül.  Pl.: Katana ötért hatot, vagy a Zeus négyért ötöt képes sebezni. Ilyen esetben nem érdemes megvárni hogy a klán egyenként vadásszon a 'mechjeinkre, vagy könnyedén szedje le a supportjainkat, hanem nekünk kell támadni, vagy paklira, ami kockázatos, mert amint kiépült és meggyengített minket már nem tudunk kárt okozni a paklijában, vagy az ellenfél támogatás lapjaira. Ez utóbbi azért jó, mert a klán gyors gépei nem túl olcsóak, mert a Koshi, Dasher, Fenris, Phantom Prime után már csak drágább gépeik vannak, leginkább 6-7 pontért, aminek oka, hogy szükségük van a nagyobb tűzerőre, de azt nagy sebesség mellé csak ennyiért tudják megkapni.

 Egy különleges koncepciót hagytam a végére, mely elvileg általános eset, de a gyakorlatban a Szférának fekszik jobban. Ez pedig a tüzérség használata a supportok ellen. A három kulcslap az Arrow IV Battery, a Strategic Bombardement és a szféránál még az Underworld Connections. Természetesen erről is lesz külön bejegyzés.

Szólj hozzá

pakliépítés