2017. már 11.

Moderate units

írta: Madnezz
Moderate units

 mechwarrior_hellhound_medium_mech.jpg

 A Battletech kártyajáték sikerének egyik nagy titka az egységek különböző sebességében rejlik. Ez kiegészítve a több hullámú támadásokkal adja a játék sava-borsát.

  A jó csatapaklik erejét a közepes sebességű gépekkel lehet maximalizálni. Ennek oka, hogy a lényegesen erősebb lassú gépek nem akadályozzák őket, másrészt, a gyors 'mecheket le lehet rohanni, azaz védekezésre lehet kényszeríteni őket. Természetesen nem egy tiszta moderate 'mechekre épülő paklit ajánlok, szükséges bele gyors egység is, de csak annyi, amennyivel semlegesíteni lehet az ellenfél gyors gépeit. Sőt lassú gépeket is érdemes lehet használni, mert ha már átvettük a kezdeményezést, a körünkben elsőként velük támadva fellazítható az ellenfél védelme, melyet aztán a többi, gyorsabb egységünkkel már hatékonyabban támadhatjuk.

 A gyors gépek elleni taktika alapja a letámadás, attól válik lehetségessé, hogy a közepes sebességű egységeink olcsóbban tudják ugyanazt, amit az ellenfél gyors gépei. Ezzel két dolgot lehet elérni. A gyors, de gyengébb ellenséges 'mecheket támadásokkal elpusztítani, majd a lassabb gépek kilövése után jöhet a pakli szétverése. Másik mód, ha az ellenfél nem áll bele a támadásokba, akkor egyszerűen a paklijából lövünk ki annyi lapot, ami után már nagyobb erőket kell a védekezésre használnia, így módunkban áll kötetlenebbül játszani, mert kevésbé fenyeget minket egy nagyobb erejű ellentámadás.

 A közepes egységek használata a klánok gyors gépei mellett is ajánlatos, akármilyen jók is legyenek azok. Velük lehet esetleg leszerelni egy fentebb leírt közepes gépekből álló hordát, amíg a gyors gépek elvégzik feladatukat, később pedig a lassú egységek ellen is jól lehet használni őket.

 Kezdem a Belső Szféra általánosan használatos 'mechjeivel.

 Az alap a Centurion, mindkettő hasznos lehet. Rajtuk kívül a kisebbek közül számításba jöhet még a Falcon Hawk, a Firefly és a Hermes II és a rakétás Bombardier. Itt jön egy nagy lyuk, mert 3-6 pont között igazán jó általános egység nincsen, a Championt leszámítva. Ellenben hétért már három is van. A klasszikus zömök Spartan, a rakétás Rakshasa és az AMT-s Black Hawk-KU. Ez minden ami említésre méltó, de a különböző házak bőven be tudják tömni saját gépekkel a hiányosságot.

 A ComStar pofátlanul jó 'mecheket kapott. Háromért van az Exterminator és a Champion. Négyért ott van a Kintaro és a Gream Reaper, vagy a nagy kedvenc a Lancelot. A tisztán nyolcba kerülő Flashman, egy a korát meghazudtolóan erős gépezet.

 A Kurita ház ugyan sok közepes sebességű egységet kapott, de igazán erős nem volt közöttük. Az alapkiadás ikonikus 'mechje volt a Grand Dragon és hasznos egység a Wolf Trap is. Még erősek a kicsi Black Hawk -KU és az egybe kerülő Charger.

 A Davion ház tobzódhat a zseniális gépekben. Kiemelném a Yen-Lo-Wangot, az Enforcert, a Falconert és az Enfieldet. Közös egység a steinerekkel a legjobb szférás egybe kerülő közepes sebességű 'mech a kicsi Wolfhound. A Steinernek nem jutott szinte semmi, egyedül a Starslayer említhető még.

 A Marik ház 3-5 költségű egységekben dúskálhat. A Firestarter a legjobb háromba kerülő közepes sebességű szférás gép. Mellette ott lehet a Huron Warrior. Végül a masszívabb Anvil és Hercules is ajánlós.

 A Liao ház sosem volt híres csatapaklijáról, pedig kaptak két jó egységet a kisebb korrekt Snake mellett ott van az űbertáp Thunder, mely jól használva, a legerősebb ötbe kerülő egység a játékban. Majdnem kihagytam a Clint Revisedet.

 A klánok általános moderate gépekkel szépen el vannak látva. Legolcsóbbak az Ullerek, melyek igen hasznosak is. A két kisebb Black Hawk alapegység volt eleinte. A Pumák is nagyon jók csapatban használva, egyedül a nagyobb költségű Prime lóg ki közülük. Az eggyel drágább sokat emlegetett Man 'O War Prime szinte megkerülhetetlen a klánoknál. A korai szakaszban használatos volt a Ryoken Prime  és nagy ritkán a Linebacker Prime is.

 A Wolf klán a közepes gépek négy típusával rendelkezett. Első helyen említendő a ritka Man 'O War, mely a Prime kiköpött mása, tulajdonságait tekintve. Jellemző módon típusonként a legolcsóbb egységek a használhatóbbak, így a Pouncer C és a Mad Cat S és a Mad Cat B a tuti. A Naga túl sokba került a különleges képességéhez és a sebezhetőségéhez mérten.

 A Ghost Bear abban a különleges helyzetben van, hogy egyetlen közepes sebességű 'mechel rendelkezik, ez a Ryoken C, mely a Ryoken Prime képességeivel bír.

 A Jade Falcon használja a saját Ullereit, köztük a három rakétásat is. A Thor típusok közül leginkább a D használható, de rakétázáshoz a B Revised is jól jön. A legkisebb Loki, a B variáns  hatos alapsebzésével paklira meglehetősen veszélyes és ötért megéri. Viszont a Hellhound nálam sosem tudná kiszorítani egy pakliból a Man 'O War Prime-ot, legalábbis nálam a +2 páncél többet ér, mint egy 1/1-es overheat, meg egy jump.

A Smoke Jaguar klán két moderate géptípusa közül egyik a Ryoken és ez már önmagában is elégé elrettentő. A rakétás moderate 'mechek legszebb példája a Ryoken D, míg a Ryoken  B akár tízet is tud ütni kilencért. A rakétázást támogatja meg a szépséges Shadowcat B.

 A Steel Viper klán kimondottan a közepes sebességű egységekre épül. Mindkét Battle Cobra és Crossbow erős gépek. A Shadow Catek kiegészítésre megfelelnek.

 Látszik, hogy az 1-2 resource pontos gépeknél a szféra a jobb, 3-4-nél kiegyenlített, az erősebbeknél viszont a inkább klánok a jobbak.

 Végül összefoglalva a közepes sebességű egységekkel hasznos taktikákat. Lassú gépeket egyenként lehet támadni, vagy a supportokat ritkítani, míg gyors egységek ellen az offenzív mentalitás a hasznos, főleg, ha jó a tűzerőnk. Építkezős pakli ellen a supportok az eredendő célpontok, a gyors gépesek ellen pedig a pakli.

Szólj hozzá

kártyajáték battletech tcg ccg pakliépítés