2017. feb 25.

Védekezés gyors gépek ellen

írta: Madnezz
Védekezés gyors gépek ellen

jenner_kep.jpg

 A legegyszerűbb védekezés ellenük, ha nekünk is vannak gyors gépeink amikkel lelövöldözzük ellenfelünk egységeit, vagy csak éppen levédekezzük őket. Ez azért jó megoldás, mert nem gond, ha mi kerülünk fölénybe ezen a téren. 

 Ennél izgalmasabb, hogy milyen egyéb lapok jöhetnek számításba. Elsősorban a Belső Szféra oldaláról nézzük ezt a kérdést, mert a klánoknak olyan minőségi gyors gépei vannak, amikkel nagyon egyszerűen megoldható a kérdés. 

 Az akciólapok terén, az egyik kedvelt megoldás volt a Lured Into Bog, amivel váratlanul lassabb járőrzónás gépekkel is blokkolhattuk a támadást. A másik gyakran alkalmazott lap a Comguard Response Team, amivel a célpont négyet ütött vissza. Ugye ez lehetett gép, vagy parancsnoki lap, esetleg pakli. Klasszikus védekező lap a Heavy Fog, melynél a támadók kettővel kevesebbet sebeznek és kettővel kevesebbet sebződnek, ezzel a célpontot lehetett megmenteni, pl. egy support sérülés nélkül úszhatott meg hetes sebzést. A lassabb 'mechjeinkre támadó gyors egységek ellen hatásosak lehetnek a klasszikus csatalapok, mint a Pushing The Envelope, speciális esetben a Vicious Kick, Risky Combat Jump, esetleg a Death From Above.

 A command lapok közül a területkártyák előnye, hogy végig kint maradnak játékban. Az egyik ilyen a Difficult Terrain, ami eggyel lassabbá teszi az oda támadó egységeket, azaz közepes sebességű gépekkel már el lehet csípni a gyorsakat. Másik kártya a hírhedt Rocky Gorge, ami minden támadót kettővel sebez, mondanom sem kell Dasherek csak ECM támogatással tudnak támadni, vagy leesnek.

 A felszerelések között megtalálható a Perimeter Alarm, mely nem számít telepítésnek és teljesen sebességtől függetlenül ad lehetőséget, a vele felszerelt mező ellen támadó egységek blokkolására. A másik ajánlott felszerelés a Tracking System Failure, a gyors gépek elrontója, azaz az egység lassú lesz és kettővel kevesebbet sebez, na meg nem fog tudni blokkolni. 

 Kifejezetten a klánok ellen hatásos a Single Combat, mert párviadalra kényszerítve a 'mechjeiket, a kisebbeket elpusztíthatjuk a nagyobbakkal. A Jump Troops mindenfajta támadás ellen használható és az elfordításra adott kettes visszasebzés mellé még egy kezdeményezést is ad. Hátránya, hogy a támadó átirányíthat rá sebzést. A Maneuvering Ace egy sebességgel gyorsabbá teszi 'mechünket. Egyedi lap a Grayson Death Carlyle, igaz a tudása elég jó, sebességtől és célponttól függetlenül blokkolhatunk körönként egyszer. Az Aerospace Fighter Mission a kisebb egységek, leginkább Dasherek ellen hatásos, akár kettőt is le lehet vele szedni.

 A Mechwarriror kiegészítő óta kerültek játékba hatalmas tűzerejű gyors klános 'mechek, melyek ellen már érdemes használni a Misrouted Command lapot, három körből kiiktatva őket a játékból.

 A kis gépek ellen a visszasebzés, lebombázás az olcsó megoldás, a nagyobbak ellen a cselvetés, elrontás a lehetőség. A lassabb gépekkel való blokkolás valamilyen segédlappal mindkettő ellen hatásos. 

 Bár sok lap meg lett említve, mégis a javaslatom az, hogy a pakliban legyenek gyors egységek akkor is, ha nem azokra alapozzuk a stratégiánkat.

 A gyors egységek legnagyobb fenyegetése a supportokat érinti, mert azok elvesztése behozhatatlan hátrányba hoz minket. Mivel nehéz őket megvédeni, ezért az ellentaktika a támadás lassabb egységeinkkel a húzópakli ellen. A lassabb egységek legalább annyit sebeznek, mint gyorsabb társaik, tehát, amíg ellenfelünk a supportokat támadja, addig mi a paklijára támadunk és ha elég sokat tudunk sebezni, akkor hamarosan kénytelen csatát felvállalni nagyobb páncélzatú, vagy túlerőben levő gépeink ellen.

Szólj hozzá

kártya kártyajáték battletech tcg ccg pakliépítés