2017. feb 19.

Játék gyors gépekkel

írta: Madnezz
Játék gyors gépekkel

iceferret.jpg

Nézzük elsőnek a Belső Szférát, mely nem lett túltápolva gyors egységekkel, mondhatni az ő céljuk maximum a klános dominancia semlegesítése lehet.

 A Davion-Steiner van ellátva legjobban gyors gépekkel. Az általánosan használható Spector mellett ott van a klasszikus Stealth és a ritka Scarabus. Itt a gond a munition büntetésekkel van leginkább, de legalább az egységek mérete megfelelő. Kiegészítésként jól jön a kicsike Raptor, vagy a Warrior helikopter. A Scarabus kiemelendő, mivel ő az egyetlen patrolos szférás 'mech, melynek van öt struktúrája.

 A Kurita ház, bár nagyobb gyors 'mechel nem rendelkezik, a Venom Revised segítségével szinte klános módon támadhat a mérkőzés elején, mivel az Dasherként használható. Tökéletesen egészíti ki a Hitman, vagy a Spector és ezek mind A-T büntetésűek. Ebből a koncepcióból lóg ki a Jenner, mely eleinte az egyetlen Kurita gyors egység volt. Igaz legalább a Dasher, később pedig a Fire Falcon semlegesítésére is megfelelt, vagy szféra ellen fenyegetést jelentettek a paklira.

 A Marik és a Liao által használt Wraith a legnagyobb gyors 'mech a Belső Szférában és emelett az egyetlen hármas alapsebzésű. Az A-T assetjeit jól egészíti ki az általános Spector. Igaz ezen kívül mással nem nagyon rendelkeznek, bár az alapkiadású Cicada jól passzol hozzájuk. A Wraith elég nagy alapsebzésű és méretű, hogy pilótát legyen bele érdemes ültetni, akár egy Chaos Mars Veteran is megteszi és így csatában már hatot üthet.

 A ComStar kezdetben még szerencsésnek mondhatta magát a Mongoose és a patrolos Hermes miatt, de aztán minden nagy ház kapott méretesebb gyors egységet, ők meg nem. Mondjuk ez a két gyors 'mech tökéletesen beleillik a ComStar Assembly assteses csapatába, a Lancelot, a Black Knight és a Crocett mellé.

 Tehát a szférában egyrészt kevés fajta gyors 'mechhel rendelkeznek a házak és azokból még kevesebb a csatában is használható, a tűzerő meg minimális. Ez eleve leginkább védekező feladatok ellátására jelöli ki őket. Csatában mission lapokkal érdemes használni őket, szokás szerint az Overwhelmre gondolok. Másik szokásos eljárás a Misrouted Command és a Tracking Sístem Failure. A Belső Szféra, vagy nem is tud egy tiszta gyors 'meches paklit kiállítani, vagy a tűzerő és a struktúra lesz használhatatlanul alacsony.

 Velük ellentétben a klánok mindenféle feladat ellátására alkalmas gyors egységekkel rendelkeznek. Ezeknek a mérete, a tűzereje és sokféle típusa lehetővé teszi akár több különböző koncepciójú pakli kialakítását.

  Az egyik alap stratégia a Supportok leverése. Ehhez csak az alapkiadású Dasher Prime mellé kell ízlés szerint egységeket tenni. Az alapkiadás idejében a legjobb ebben a Ghost Bear klán volt, mely a Dragonfly két verzióját is betehette egy csak assembly pakliba, kiegészítésként még jöhett a szokásos Man 'O War Prime, vagy ha csak gyors gép kellett, akkor valamelyik Koshi. Ráadásként ha a tacticsot is használjuk, a Ghost Bear klánnak a kánjai is alaposan besegíthetnek. Már Aletha Kabrinski is egy hasznos lap, de Bjorn Jorgensson, mintha kimondottan a supportok elpusztítására lett volna kitalálva. 

 A Szellemmedvék után a Wolf klán lett alaposan megtámogatva a Dragonflyoknál eggyel nagyobb struktúrájú Fenrisekkel, majd a patrolos Phantomokkal. Ezen egységekkel már szükséges volt az AMT assetek használata, de megérte, mivel így mind csatában, mind azonnali támadáshoz a legerősebb gépekkel játszhattunk. Mindkét elképzelés folyamatosan egyre erősebb egységeket kapott. A patrolos csúcs a Phantom C lett, mely a hatos alapsebzésével alaposan felboríthatta a pályán levő állást. Rá már az Unopposed! kijátszása is jó ötlet volt.

  A korai idők után vegyük át az aranykor egységeit, értve ezalatt a Mecwarrior kiegészítő idejét. Az általánosan használható gyors 'mechek közül kiemelkednek a már emlegetett Dasher Prime, a Fenris Prime, a Phantom Prime és a Grendel Prime. Ez utóbbi könnyen beszerezhető volta miatt, igencsak elterjedt. Persze ebben szerepet játszott hatalmas sebzése, mellyel egy supportot le tudott ütni, de akár gyengébb lassabb egységek levadászására is elég erős volt és persze a paklin is nagyot tudott rombolni, azaz több célra is lehetett alkalmazni. Talán a legkifinomultabb gyors gép a játékban. A másik csúcsgép a Black Lanner Prime ritkasága miatt nem lett általános használatú, meg mivel a tűzereje alacsonyabb volt, így a resource lapokra nem volt annyira veszélyes, inkább csatában volt hasznos nagy struktúrája és az ECM miatt.

 A Smoke Jaguar klán egy Koshival szerénykedett a sor végén, de aztán három Grendel feltápolta őket, amikkel legalább a Szellemmedvéknél erősebbek lettek, valamint részben egálba kerültek a farkasokkal.

 A Jade Falcon klán mindig is szenvedett a béna gépei miatt. Ezen segített részben a Fire Falcon B és C, majd jött a Black Lenner A és D, ami bőségesen kárpótolta őket az addigi mellőzésért a gyors gépek terén. Nincsenek kétségeim, ha lettek volna még kiegészítő csomagok, akkor jött volna a B és C változat is. Ezek a hatalmas egységek szinte a korai közepes sebességű egységeket idézték fel és ellenszerük csakis a hordázás, vagy a Misrouted Command + Tracking System Failure használata.

 A Steel Viper klán ugyan nem kapott gyors egységet, de a velük egy időben került kiadásra a Hankyu Prime, ami assetjeivel illeszkedett a Battle Cobra, Crossbow 'mechekhez és még ECM támogatást is nyújtott.

 Összegezve a klános gyors 'mechekkel már a játék korai szakaszában védekezésre kényszeríthetjük az ellenfelet, majd a sebességi fölényt kihasználva egyenként levadászhatjuk lassabb egységeit, vagy a parancsnoki posztot támadva lehet végzetesen meggyengíteni az ellenfelet. Természetesen lehetséges, hogy egy jó stratéga pontosan annyi és olyan gépet tegyen a paklijába, amennyi éppen elegendő az ellenfél gyors egységekre épülő elképzeléseinek a megakadályozására, míg az ő terve ezalatt megvalósul. Amikor pedig a jó stratéga épít a gyors gépekre, akkor azokat megtámogatja pilótákkal, felszerelésekkel, akciólapokkal, hogy az ellenfél ne tudja megakadályozni a csatatervét. Végül pedig, ha két jó stratéga kerül szembe egymással, akkor nem lesz elég az eredeti tervhez ragaszkodni, hanem improvizálni kell és aki jobban tud alkalmazkodni a kemény szituációkhoz, annak lesz több esélye a győzelemre.

 

Szólj hozzá

pakliépítés